publi. i disseny

Visual thinking

El VISUAL THINKING és l’expressió d’idees i pensaments de manera gràfica facilitant la comprensió y assimilació de conceptes que per la seva complexitat es fan més difícils d’explicar si no és visualment.
Ens permet transmetre informació d’una manera molt directa i que pot ser assimilada molt ràpidament per les persones que el miren.
No cal ser un expert dibuixant, només cal fer dibuixos intel·ligibles.
Dan Roam ha estudiat aquesta forma de comunicació i n’ha desenvoupat el procés de treball.
Aquest procés segueix 4 passos:

  • MIRA: identificació del problema i les seves limitacions i conseqüències.
  • VEU: es tracta de trobar un patró i pensar si ja hem vist alguna cosa semblant abans.
  • IMAGINA: és la fase creativa. Manipulem i interpretem els elements que hem vist per a fer-los més comprensibles.
  • MOSTRA: compartim el que hem entès que significa allò que hem vist. A través del feedback podrem saber si hem simplificat  els conceptes per fer-los més comprensibles.

Publicitat, disseny, nou enfoc

Per què un cartell ens crida més l’atenció que un altre?, Per què recordo una marca, un eslògan? Com he d’estructurar una pàgina web perquè s’entengui, i entri per la vista? Quin tipus de màrqueting seria necessari per a la meva empresa? Quines eines són útils per a quin tipus de necessitats? Per què una bona capsa fa més bo un producte? Per què em compro aquesta peça de roba i no l’altra? Per què m’importa tant la meva aparença? Com ho fem, per fer-ho entre tots?

Altres recursos:

Publicitat en l’era digital: reflexions per a tots els públics:

Unitat didàctica 9. Això també és publicitat

Unitat didàctica 10. Saben el que volem?

Projecte d’aula 3. Anunciem valors!

Itinerari transversal. Perspectiva de gènere. Anuncis no sexistes

 

 

La publicitat pot vendre un món millor?






Sigues ciutadà crític:

https://ciutadaniacritica.wordpress.com/

I tu, quin diari compres? TV3. 30minuts

http://disenosocial.org/las-10-estrategias-de-manipulacion-mediatica/

Actua, TELEVISIONS I RÀDIOS LLIURES i altres..  sigues agent de canvi.

TvLimón +info: article de María y Sarah Muñoz per escuelapopularcineytv

+ info: r90.org

+info: http://lalulula.tv/

Simon Sinek: How great leaders inspire action:

La publicitat + storytelling + retòrica visual + ambient media: PWP (gisela)

El disseny o la creativitat en la manera com pensem i decidim!

Joc dels coixins! (dividir grup en 3, missió diferent)

Decisió per consens: tenir en compte la minoria que no està d’acord per millorar la proposta.

Sociocràcia “Govern entre socis”: manera de decidir o manera de governar que permet un grup (des d’una família, a un país) comportar-se com un organisme viu i auto-organitzar.

(es bo saber per avançat del què es parlarà  “trucar o enviar email al grup perquè pugui començar a pensar-hi).

A la hora de discutir: ronda de mig minut exposant.

Mans:  1: informació necessària / 2: Proposta clara / 3: Opinió

Rols: facilitador /escriptor d’acta / apuntador / temps / ambient emocional / papers de persones que no hi son.

 

 

 

 

 

Visual thinking: eina per bolcar i manipular idees a través de dibuixos simples amb mapes: per entendre, definir objectius, identificar problemes, descobrir solucions, simular processos i generar noves idees.

El nostre cervell està dissenyat per entendre i processar imatges (menys esforç que textos). Al entrar pels ulls i no només per la ment, es desperta la capacitat de comprensió i síntesis.

Manual Thinking: llibre amb material i propostes per utilitzar el visual thinking.

Guia per treballar amb  visual thinking PDF (Gisela)

El disseny audiovisual

Editar imatge i so.


Possibles pràctiques:

  • Fes un anunci utilitzant la identificació ideal / emocional

  • Fes una fotografia mostrat la igualtat de gènere a la vida quotidiana.

Identitat corporativa

Tota corporació, empresa, té una imatge identitària. La identitat corporativa doncs és trobar aquesta imatge amb un logo i un eslògan, triant la tipografia, el color, la forma i concepte més adequat.

PWP logo i eslògan (gisela)

bestlogos.com

Pràctica: fes una targeta per…

Disseny publicitari

Qualsevol esdeveniment, trobada, concert, xerrada… Necessita el seu cartell que l’anuncia.

PWP cartell (gisela)

Pràctica: Creació d’un cartell digital, amb photoshop, indesign o gimp.

Disseny d’envasos