publicitat i disseny

Publicitat, disseny, nou enfoc

Per què un cartell ens crida més l’atenció que un altre?, Per què recordo una marca, un eslògan? Com he d’estructurar una pàgina web perquè s’entengui, i entri per la vista? Quin tipus de màrqueting seria necessari per a la meva empresa? Quines eines són útils per a quin tipus de necessitats? Per què una bona capsa fa més bo un producte? Per què em compro aquesta peça de roba i no l’altra? Per què m’importa tant la meva aparença? Com ho fem, per fer-ho entre tots?

La publicitat pot vendre un món millor?






Sigues ciutadà crític:

https://ciutadaniacritica.wordpress.com/

I tu, quin diari compres? TV3. 30minuts

http://disenosocial.org/las-10-estrategias-de-manipulacion-mediatica/

Actua, TELEVISIONS I RÀDIOS LLIURES i altres..  sigues agent de canvi.

TvLimón +info: article de María y Sarah Muñoz per escuelapopularcineytv

+ info: r90.org

+info: http://lalulula.tv/

Simon Sinek: How great leaders inspire action:

La publicitat + storytelling + retòrica visual + ambient media: PWP (gisela)

El disseny o la creativitat en la manera com pensem i decidim!

Joc dels coixins! (dividir grup en 3, missió diferent)

Decisió per consens: tenir en compte la minoria que no està d’acord per millorar la proposta.

Sociocràcia “Govern entre socis”: manera de decidir o manera de governar que permet un grup (des d’una família, a un país) comportar-se com un organisme viu i auto-organitzar.

(es bo saber per avançat del què es parlarà  “trucar o enviar email al grup perquè pugui començar a pensar-hi).

A la hora de discutir: ronda de mig minut exposant.

Mans:  1: informació necessària / 2: Proposta clara / 3: Opinió

Rols: facilitador /escriptor d’acta / apuntador / temps / ambient emocional / papers de persones que no hi son.

 

 

 

 

 

Visual thinking: eina per bolcar i manipular idees a través de dibuixos simples amb mapes: per entendre, definir objectius, identificar problemes, descobrir solucions, simular processos i generar noves idees.

El nostre cervell està dissenyat per entendre i processar imatges (menys esforç que textos). Al entrar pels ulls i no només per la ment, es desperta la capacitat de comprensió i síntesis.

Manual Thinking: llibre amb material i propostes per utilitzar el visual thinking.

Guia per treballar amb  visual thinking PDF (Gisela)

El disseny audiovisual

Editar imatge i so.


Possibles pràctiques:

  • Fes un anunci utilitzant la identificació ideal / emocional

  • Fes una fotografia mostrat la igualtat de gènere a la vida quotidiana.

Identitat corporativa

Tota corporació, empresa, té una imatge identitària. La identitat corporativa doncs és trobar aquesta imatge amb un logo i un eslògan, triant la tipografia, el color, la forma i concepte més adequat.

PWP logo i eslògan (gisela)

bestlogos.com

Pràctica: fes una targeta per…

Disseny publicitari

Qualsevol esdeveniment, trobada, concert, xerrada… Necessita el seu cartell que l’anuncia.

PWP cartell (gisela)

Pràctica: Creació d’un cartell digital, amb photoshop, indesign o gimp.

Disseny d’envasos


 

 

Anuncis