Visual thinking
El VISUAL THINKING és l’expressió d’idees i pensaments de manera gràfica facilitant la comprensió y assimilació de conceptes que per la seva complexitat es fan més difícils d’explicar si no és visualment.
Ens permet transmetre informació d’una manera molt directa i que pot ser assimilada molt ràpidament per les persones que el miren.
No cal ser un expert dibuixant, només cal fer dibuixos intel·ligibles.
Dan Roam ha estudiat aquesta forma de comunicació i n’ha desenvoupat el procés de treball.
Aquest procés segueix 4 passos:
-
MIRA: identificació del problema i les seves limitacions i conseqüències.
-
VEU: es tracta de trobar un patró i pensar si ja hem vist alguna cosa semblant abans.
-
IMAGINA: és la fase creativa. Manipulem i interpretem els elements que hem vist per a fer-los més comprensibles.
-
MOSTRA: compartim el que hem entès que significa allò que hem vist. A través del feedback podrem saber si hem simplificat els conceptes per fer-los més comprensibles.
Art thinking: L’Art com….
-pràctiques productores de coneixement.
-una eina per desarticular «la potència performativa de les imatges capitalistes»: aprenen amb les imatges, i saber-les analitzar, ens farà més lliures, menys lligats a l’autocontrol, al consum massiu, a les desigualtats social, a la violència o a la depressió.
-el llenguatge visual: la mare de tots els llenguatges.
-el poder per crear i transformar el nostre propi relat i sortir dels macrorelats imposats.
-un espai per repensar la societat, la bellesa, les identitats, i el posicionament en la vida.
-un remix inesperat de tot el que som, hem vist i hem viscut. Allò local, social i global.
-una acció que mai acaba.